Derma untuk Masjid Al Muhsinin

No. Akaun : 22-012-129014-1 (Bank Rakyat)
Masjid Al Muhsinin,
Kampung Belukar, Jalan Telipot,
15150 Kota Bharu, Kelantan.

"Jangan hanya menabung untuk kehidupan yang sementara"

Friday, December 17, 2010

Berkenaan suami isteri

Ringkasan khutbah Jumaat
5zul: berkias pada diri suami isteri-
5zul: berkenaan ratib menceritakan berkenaan suami isteri
5zul: taati kepada suami-
5zul: memilih jalan kebaikkan yg di restui
5zul: 4 perkara harus di kawini-
5zul: iaitu harta
5zul: keturunan
5zul: agama
5zul: dan tidak berpenyakit
5zul: tapi yg di ketengahkan iaitu Agama
5zul: jikalau berlaku perselihanan faham- lalu bagaimana nak bertindak
5zul: bertindak mengunci nafsu amarrah
5zul: bertindak menredakan kemarahan dengan air-
5zul: ambil lah ambil sembahyang-
5zul: Insyallah -
5zul: di dalam Al-quran pun ada nyata kan Aku jadikan kamu dari setitis AIR'
Saya Hamba: cuci mulut2 betul ....
Saya Hamba: cuci muka pandangan bagi betul2
Saya Hamba: cuci tangan2 .....takde pelempang tak tentu hala ...
Saya Hamba: cuci telinga .... tu bukan gaduh ... cuma salah faham jer ....
5zul: berbalik pada rumahtanggan -
Saya Hamba: kalau dah memang sedia dalam wuduk kan best
5zul: keruntuhan moral antara suami isteri-
5zul: di sebabkan harta
5zul: tidak meyakinkan sebelah pihak jer-
5zul: biasalah setan kan suka runtuhkan moral manusia
5zul: (Senyum) tipu hidup hidup pula
5zul: hasut menjadi

No comments:

Post a Comment